• Wykaz innowacji pedagogicznych realizowanych w Liceum Ogólnokształcącym Nr I im. Jana III Sobieskiego w Oławie

    • Tytuł innowacji

      Edukacja prawna

      Imię i nazwisko autora:

      mgr Aleksandra Skibińska-Brzezicka, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie

      Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

      mgr Aleksandra Skibińska-Brzezicka

      Czas trwania innowacji

      Data rozpoczęcia innowacji: IX 2023 r.

      Data zakończenia innowacji: IV 2027 r.

      Przedmiot

      Edukacja prawna (z elementami WOS-u i historii)

      Odbiorcy innowacji

       

      Klasa humanistyczna z edukacją prawną 2023/2024

      Klasa humanistyczna z edukacją prawną 2024/2025

      Rodzaj innowacji

      Mieszana: programowo-metodyczna

      Opis innowacji

      Jednym z głównym założeń innowacji Edukacja Prawna jest kształtowanie kompetencji społecznych i obywatelskich, kształtowanie ucznia jako jednostki odpowiedzialnej, otwartej, pewnej siebie, orientującej się w przysługujących jej prawach
      i ciążących na niej obowiązkach, swobodnie i świadomie poruszającej się w przestrzeni publicznej, umiejętnie stosującej przepisy prawne w różnych sytuacjach życiowych, w czym niewątpliwie pomaga gruntowna nauka podstaw prawa.

      Główny nacisk w innowacji Edukacja Prawna jest kładziony
      na aktywność uczniów i naukę przez działanie, praktykę. Oprócz zajęć z nauczycielem wiedzy o społeczeństwie uczniowie regularnie mają styczność z ekspertami – głównie przedstawicielami zawodów prawniczych: sędziami, adwokatami, prokuratorami, specjalistami
      z różnych dziedzin prawa, ale również urzędnikami administracji publicznej: burmistrzem, starostą, radnymi miasta i powiatu. Oprócz zdecydowanie przeważających treści ściśle prawniczych znajdują się tu również elementy historyczne (moduł Prawa Człowieka) oraz związane z ustrojem III RP (moduł Młody obywatel w samorządzie terytorialnym), które pomogą w zrozumieniu treści realizowanych później, ale nade wszystko uczynią z młodych ludzi świadomych swoich praw obywateli.

      Tytuł innowacji

      Możesz na mnie polegać – czyli jak bezkonfliktowo zarządzać zespołem

      Imię i nazwisko autora:

      mgr Agnieszka Skorupińska

      Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

      mgr Agnieszka Skorupińska / 2023/2024

      mgr Aleksandra Krawczyk

      Czas trwania innowacji

      Data rozpoczęcia innowacji: IX 2023 r.

      Data zakończenia innowacji: IV 2027 r.

      Przedmiot

      Psychologia zarządzania

      Odbiorcy innowacji

      Klasa menadżerska z psychologią zarządzania 2023/2024

      Rodzaj innowacji

      Programowa

      Opis innowacji

      Głównym celem realizowanych w klasie zajęć specjalistycznych jest wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii ogólnej, zarządzania, komunikacji interpersonalnej oraz rozwijanie postawy twórczego wykorzystania nabytych kompetencji w dalszej ścieżce edukacyjno-zawodowej. Zajęcia z założenia mają nie tylko pozwolić uczniom zrozumieć, dlaczego ludzie zachowują się w taki, a nie inny sposób, lecz także pomóc lepiej zrozumieć samego siebie i swoje reakcje na zachowanie innych ludzi. Dzięki zajęciom uczniowie dowiedzą się, jak przebiegają związki między mózgiem a ciałem, jak poprawić umiejętność uczenia się i zapamiętywania, a także, jak poradzić sobie z obciążającym stresem. Zajęcia sprzyjają rozwijaniu myślenia krytycznego, odsłaniają zachowania ludzi i zwierząt wg schematu: opisywanie, wyjaśnianie, przewidywanie 
      i oddziaływanie.

      Tytuł innowacji

      Jestem świadomy siebie i innych, czyli jak zrozumieć zachowania człowieka

      Imię i nazwisko autora:

      mgr Agnieszka Skorupińska

      Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

      mgr Agnieszka Skorupińska / 2023/2024

      mgr Aleksandra Krawczyk

      Czas trwania innowacji

      Data rozpoczęcia innowacji: IX 2023 r.

      Data zakończenia innowacji: IV 2027 r.

      Przedmiot

      Trening umiejętności społecznych

      Odbiorcy innowacji

      Klasa humanistyczna z treningiem umiejętności społecznych 2023/2024

      Rodzaj innowacji

      Programowa

      Opis innowacji

      Głównym celem realizowanych w klasie zajęć specjalistycznych jest wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii ogólnej, społecznej, komunikacji interpersonalnej oraz rozwijanie postawy twórczego wykorzystania nabytych kompetencji w dalszej ścieżce edukacyjno-zawodowej. Zajęcia z założenia mają nie tylko pozwolić uczniom zrozumieć, dlaczego ludzie zachowują się w taki, a nie inny sposób, lecz także pomóc lepiej zrozumieć samego siebie i swoje reakcje na zachowanie innych ludzi. Dzięki zajęciom uczniowie dowiedzą się, jak przebiegają związki między mózgiem a ciałem, jak poprawić umiejętność uczenia się i zapamiętywania, a także, jak poradzić sobie z obciążającym stresem. Zajęcia sprzyjają rozwijaniu myślenia krytycznego, odsłaniają zachowania ludzi i zwierząt wg schematu: opisywanie, wyjaśnianie, przewidywanie 
      i oddziaływanie. Zajęcia mają na celu rozwijanie w uczniach krytycznego odbiorcy reklam, zrozumienie mechanizmów psychologicznych, a także uwrażliwienie na znaczenie wizerunku w mediach społecznościowych dla przyszłego pracodawcy.

      Tytuł innowacji

      Wiedzieć więcej – aby lepiej rozumieć i czuć

      Imię i nazwisko autora:

      mgr Iwona Szczerba

      Imię i nazwisko osoby/osób wdrażających innowację

      mgr Iwona Szczerba

      Czas trwania innowacji

      Data rozpoczęcia innowacji: IX 2024 r.

      Data zakończenia innowacji: IV 2028 r.

      Przedmiot

      Elementy psychologii

      Odbiorcy innowacji

      Klasa medyczno-psychologiczna z elementami psychologii 2024/2025

      Rodzaj innowacji

      Programowa

      Opis innowacji

      Innowacja ma na celu poznanie funkcjonowania człowieka oraz kształtowanie umiejętności miękkich związanych ze zdolnością pracy w zespole wielokulturowym, sprawną komunikacją i uważnym słuchaniem, oraz z działaniem na rzecz wspólnego dobra. Są one kluczowym elementem kwalifikacji zawodowych, poszukiwanych na współczesnym rynku pracy. Celem jest również wzbogacenie siebie o umiejętności inter i intra personalne, dzięki którym uczniowie nauczą się budować satysfakcjonujące interakcje w różnorodnych sytuacjach społecznych.